الثلاثاء، 22 سبتمبر 2020

تمشي عادي / كلمات الشاعره هبه حسن


 تمشي عادي 

==========

تيجي عادي..... تمشي عادي

مش راح ابكي عليك وانادي

اصل انا اللي رويت غرورك

وانت اللي رضيت بعادي

كان رجوعي هو ضعفي

وكل مرة كنت اسامحك

كنت بتزيد التمادي !!

زيد براحتك ف المواجع

قول بإنك تاني راجع

وامااحن لشوقي لحظة

ولا احن لأي نظرة

الندم بيكون قصادي

الدموع بتكون مرايتي

والعذاب بيكون سهادي

وابقي محتارة ف حكايتي

واللي كان بالظلم بادي

ورغم جرحك كل ثانية

قلبي كان بالجرح  راضي

كنت عايشة ف تمثلية

وانت كنت بتغري فيا

مش غريب ان انت تقسي

ومش غريبة القسوة ديا

بس اللي غريب حقيقي

انك انت بدأت بيا

جرحك انت بألف جرح

م اللي جرحوا قبل منك

ايوة انا اتعودت جرحي

بس استغربت انك

لسه راسم دور ضحية

لسه بتقول برضة عاشق

كنت اسأل مرة نفسك

مين بكل بساطة فارق

والنهارده  بعت حبي

زي ميت ف المفارق

هي ده كل الحكايه 

والقضيه 

أن حبك تمثيليه 

خت فيه دور البطوله 

خدت انا دور الضحيه 

هي كانت مرة اولي 

بس اخر مسرحيه !!

.......

هبه حسن


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق