السبت، 3 أكتوبر 2020

ماlجدة_البهيدي ...تكتب / ومين قال


ومين قال

========

ومين قال ان انا نسيتك

بالذمة برضه ده اسمه كلام

بعمري كله انا حبيتك

 وكنت اصحى معاك وبنام


ولا مرة بعدنا في يوم

ولا حتى ما بينا خصام

وكنت دايما كدة ضلي

ومعايا حتى في الأحلام 


ولا عمري علي بالي كدة جالي

اعيش وحدي بعيد عنك

ده مر الدنيا يحلالي

لو في يوم اضيع منك 


حبيبي صحيح منيش وياك

لكن دايما بعيش وياك

ومهما العمر بينا يفوت

انا عندي اموت والقاك


خلاص انا قلبي فاض بيا

وليل بعدك قاسي عليا

ولا عارفة اكون لك يوم

ولا حتي اكون ليا


ليالي العمر بتعدي

وانا ماشية على قدي

وهدي في الخطى هدي

مسيره يجيلي ويهدي


زمان كنت اصحي على صوتك

وكنت أفهم انا سكوتك

انا فهماك انا عرفاك

انا نبضك وانا شرودك 


يا أقرب ليا من نفسي

اشوفك يوم انا نفسي

ده لو مرة نسيتك يوم

انا  اولى افوت نفسي


يا احلي حاجة جوايا

يا نسمة عمري يا هوايا

يا جرح قلبي و دوايا

ده حبك لسه ويايا


ومهما ان قاله باقية عليك

ولا يشغلني إلا عينيك

انا منك وبرضه إليك

وقلبي وروحي ملك ايديك 


يقوله ما يقوله عني

ده عمري كله مستني

عشان لحظة اكون وياك

و تبقى انت قريب مني


2020 /3/10

:

#ماlجدة_البهيدي

:


 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق