الأحد، 17 مايو 2020

قلبك انا كلمات المبدعه هبه حسن

قلبك انا 
صوت م السما 
بينادي للناس العزاز
شايفاك ملاك روحك دواك
بتداوى غيرك من هواك 
يا ابو قلب من همس الندي
لحن ف شفايفك له صدي 
باحلم بحضنك بالساعات 
زي الطيور لحظة ندا
باسمع قلوبها بتعشقك 
تحلم بعينك تندهك 
تفرد جناحك فوق جراحي
وتضمني لما اسالك
مين اللي جابك في زماني وصورك 
ما بين دمايا في كياني وعطرك 
عطر الوجود
صدقني عايشاك في الثواني وحلمها
اخسر حياتي كلها ولا عمر يوم اني اخسرك 
وبافكرك 
اياك تصدق أن حبي له شروط
ده عشقي ليك زي جنة بلحن صوت 
عوضني ياللا ع اللي راح 
انا عمري قبلك كان وجع حاضن في موت 
يا حبيبي قلبك كون حنانه م الشروق
ومعاك باحس أن الهوى طاير لفوق
ملعونة روحي لو تغيب ثانيه بعيد 
وانت اللي قربك خلي شوقي يزيد بشوق
نبض العروق 
يتهجي قلبك ضحكتك حكم ونفاذ
كل القضية برقتك وانا قلبي اصله من ازاز 
مهما داريت عنك انا تفضحني عيني 
اصل اللي حبك في الحياة 
هو اللي فاز
==========
كلمات هبه حسن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق