الأربعاء، 6 مايو 2020

مجرد وهم كلمات هبه حسن

مجرد وهم 
=======
مجرد وهم عشته يومين
وانا لوحدى اللى صدقته
قصاد عينى كأنه سراب
خيال كداب وذوقته
ف ايه خلانى ادوب فى عينيه
وايه خلانى احن إليه
واضيع وقتى بين وقته
...
وكنت أسهر له ليل ونهار
وكان ظالم سقانى مرار
وانا من شهدى دوقته
وكان كداب فى كل جواب 
بعتهولى ..
وكان فلصو وصدقت أنه كان لولى
كتير حظرنى من غدره
وأصدق عذر قالهولى 
وياما كنت اكدب ناس
وكنت بحبه بالإحساس
..
وعقلى كان معاه ملغى
وقلبى كان يطير وياه
وأصدق ان حبه حياة
واحن لصوته لو يرغى
وكنت ازعل ابص عليه
اشوف فى عيونه 100جنة
ويبقى الجانى مجنى عليه
واسامحه كأنى بتجنى 
لا قادرة ابعد ولا اعند
كأنه حكم بالاعدام
وقدرى انى استنى
ماكنش حبيب وكان بارع
خدعنى بحسن تمثيله
وقلبه كان كأنه ايجار
بيفتح للى بيجيله
طفالى شمعتى بدرى
وانا اللى قيدت قنديله
...
انا اسفه ياقلبى خلاص
ح دقق لو هعيش يعنى 
ما انيش هجرى ورا الاحساس
ولا هسمح له يخدعنى
انا اسفه للمسة ايد
رقصت لما مستها
انا حسيت شفايفك عيد
واسفه أن كنت حسيتها
فى ايدك واحدة بحر حنان
وانت الوقت قسيتها
كلمات / هبه حسن 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق