الخميس، 9 أبريل 2020

الشاعر خميس عليوه يكتب / انا رسمه بهتانه

"،".     أنا رسمه بهتانه
==================
     انا رسمه بهتانه وعايشه علي ذكري!
         فايتها لوحديها وناستها من زمان
           انا صوره ملامحها مش باينه 
     علي لوحه سوده رسمتها ريشة الاحزان
................
         انا ورده دبلانه جوا بستان الحياه
       محدش فكر في يوم انه يهتم بيها 
          او يحن عليها ويروي جزورها 
             حتي لو كان بكلمتين حلوين 
 ................
انا ضحكه طول عمرها عايشه 
من برا فرحانه و من جواها حزينه 
نفسها تحس في يوم انها مطمنه 
امتا هلاقي لها الراحه والامان!
.................
انا رسمه بهتانه واللي راسمها 
كان فنان مبيثبتشي في مكان 
كل همه بس انه يرسم في فرحه 
لازم ترميك بعد منها علي الاحزان!
................
رسم عليا بمهاره دور انه حبيبي 
وانا من غبائي فكرته هيبقي طبيبي 
مكنتش اتصور ان قلبه بزياده هيوجعلي قلبي
ولا كنت افكر ان العشره ممكن تهون عليه 
 ................
فين وعوده ليا وفين غرامه
عايشني كتير في اوهامه
قالي وعود مش من قلبه  
وانا من سزاجتي صدقته 
................
خلاني عايشه رسمه بهتانه
شكلها ملهاش اي ملامح..ولا كيان
بقيت ورده لكن اوراقها دبلانه 
طرح في قلبي الجرووح..والاحزان 
#خميس_عليوة

هناك تعليقان (2):

  1. تحياتي واحترامي الك عزيزي الغالي اشكرك علي الاهتمام

    ردحذف
  2. تحياتي استاذي الغالي

    ردحذف